July 20, 2016

Arrow: een eeuwenoud merk uit de Verenigde Staten. Het merk is één van de bekendste in de huidige tijd. Met een Arrow overhemd krijg je uitstraling en extra aantrekkingskracht. De hele collectie van Arrow kenmerkt zich door te bestaan uit eigentijdse en modieuze overhemden. Het merk is eigenlijk figuurlijk gezien bezig aan zijn eigen ‘american dream’. Groot denken, zonder jezelf teveel in de droom te verliezen. Het merk mag trots zijn op haar geschiedenis van bijna 200 jaar aan vakmanschap en ervaring. Traditie gaat hand in hand met stijl bij Arrow overhemden.

Het merk in de filmindustrie

Het moment dat het merk wist door te breken is pas onlangs. En wat een geluk hadden ze met deze mooie gratis publiciteit. In de film “The Great Gatsby”, geproduceerd in 2013, was een advertentie te zien van Arrow. Deze advertentie werd in 1922 op het Times Square geplaatst in New York. De advertentie liet het nieuwe boordtype zien dat het merk had uitgevonden. Dit werd al snel een begrip. Vooral bij vrouwen was de campagne erg populair: Amerikaanse vrouwen vonden het model erg knap. Sinds deze advertentie heeft Arrow de ‘pijl’ als symbool geintroduceerd.

 

De interessante historie van het overhemdenmerk Arrow

Arrow is een tijdje onder de radar geweest in Europa. Pas in 2010 zette het merk weer zijn eerste stapjes aan Europees vasteland. Wellicht zegt de naam Philips-van Heusen Corporation je niet veel: maar dit Amsterdams bedrijf heeft de merkrechten voor Europa in handen. Zij zijn begonnen het merk groots uit te rollen in Europa. PVH is bekend van de merken IZOD, Calvin Klein maar ook Tommy Hilfiger. Op de beroemde modebeurs in Italië, Milaan: “De Pitti Uomo” hebben ze de eerste collectie voor Europa gepresenteerd. Deze collectie bestond uit formele, zakelijke overhemden, evenals de meer casual overhemden.

De Amerikaanse geschiedenis is kleurrijk. Zo ook de geschiedenis van dit merk. Dit merk je al snel als je een beetje in de geschiedenis van het merk duikt. De naam “Hannah Montague” zegt je vast nog niets: maar deze vrouw ontwikkelde in 1820 al de eerste afneembare kragen voor een overhemd. Een mooi idee, want hierdoor hoefde je de overhemden minder vaak te wassen. De kraag wordt immers vele malen sneller vies. Zo hoefde alleen de kraag gewassen te worden.

Het werd het handelsmerk van Arrow: overhemden met afneembare kraag. In 1850 gingen ze in grote productie. En na de eerste wereldoorlog stopte de productie weer: een nieuw alternatief werd gevonden door de oorlog. Hier werd een kraagsoort ontwikkeld die superieur was: een zachte kraag. En soldaten waren er al aan gewend: dus het integreerde makkelijk in de mannelijke kledingcultuur.

Waar kan ik Arrow overhemden online kopen?

Je perfecte Arrow overhemd vind je gemakkelijk online bij overhemden.com. Deze webwinkel helpt graag iedereen het perfecte overhemd te vinden. Een ruime collectie overhemden van dit historische merk.

Gecategoriseerd in:

Geschreven door: soyouknow

Comments are closed here.