February 16, 2016

Tegenwoordig kan je een smartphone niet meer wegdenken uit de samenleving. Iedereen is connected met de rest van de wereld. Het is een ontwikkeling die de laatste jaren een flinke groeispurt heeft doorgemaakt. 4 op de 5 Nederlanders bezit tegenwoordig een smartphone. De gemiddelde Nederlander kijkt ongeveer 100 keer op zijn smartphone, in de trein, op de bank thuis, op werk en de meest populaire plek: de WC.

Er is zelfs een woord verzonnen voor smartphone verslaving onder de noemer nomofobie. De officiƫle definitie van nomofobie luid: de angst of het ongemak dat je ondervindt door niet continu telefonisch bereikbaar te zijn en op momenten dat je telefoon (tijdelijk) niet binnen handbereik ligt. Het is dus eigenlijk vooral bang zijn dat je niet bereikbaar bent. Misschien ben je bang dat net die ene leuke chick of boy appt of misschien verwacht je een belangrijk mailtje. Als nomofoob kan je je mateloos irriteren aan een slechte verbinding met het mobiele netwerk en je neemt overal je oplader mee naar toe. Geen zorgen als jij een dag doet met je accu val je niet in de bovenste categorie, moet je vaker per dag je telefoon opladen dan is het misschien een idee om een beetje af te gaan kicken.

Uiteindelijk is het op zakelijk gebied natuurlijk wel belangrijk om altijd bereikbaar te zijn, dat is een uitzondering op het verhaal van nomofobie. Toch is het niet altijd mogelijk om je telefoon op te nemen. Antwoordservice telefoonservice heeft de oplossing. Door slim gebruik te maken van hun inbound callcenter nemen zij de telefoon op als jij bijvoorbeeld in vergadering zit. Soms kan je ook net in een belangrijke bespreking met een klant zitten en een andere klant belt, hem wil je dan ook niet in de kou laten staan. Door de telefoonservice te gebruiken hoef je je geen enkele zorgen meer te maken over een gemiste oproep.

Gecategoriseerd in:

Geschreven door: soyouknow

Comments are closed here.